erwin-en-hanneke.reismee.nl

Bericht uit Moskou 2

Lieve vrienden en familie, Het is nu half 9 en over 2 uur worden we door het busje opgehaald en naar het treinstation gebracht. Daar vertrekken we om half 12 met de nachttrein naar sint petersburg. Vandaag dus de 2e dag in moskou. We  reizen vandaag met de metro naar het Kremlin. Niet rechtstreeks, we gaan met een omweg. Want de metro is hier een van de top attracties. Hij ligt tot wel 100 meter onder de grond en is werkelijk groots en prachtig. We stappen bij de mooiste stations uit. de een is met marmer, de ander met glas in lood, brons, houtsnijwerk etc versierd. Echt heel mooi. En dan komen we bij het Kremlin. De controle is streng, je loopt er niet zomaar in. En dan staan we daar. Het is groot, omzoomd met paleizen en kerken. Je mag niet overal in. We wandelen rond en bezoeken 3 kerken uit de 15e eeuw met prachtige fresco's en iconen. Het gaat helaas regenen, maar gelukkig niet al te lang. Er is een kolkketoren en hier ligt de zwaarste klok van de wereld, 200 ton. Doordat er nadat ie gegoten was een brand uitbrak, die geblusd is, waardoor een stuk van 12 ton is afgebroken. Dat stuk ligt erbij, de klok js nooit opgehangen. We brengen zo'n 2,5uur op het kremlin door en lopen dan via het rode plein weer naar Gul waar we gaan lunchen. Weer spreken we af bij de fontein, maar we houden Paul nu scherp in de gaten...... Na het kremlin reizen we per metro naar Arbat, een oud deel van de stad waar een lange winkelpromenade is. Het is 3 uur geweest en we nemen afscheid van onze gids. De rest van de dag brengen we op eigen gelegenheid door. We wandelen nog flink door en komen bij de christus verlossers cathedraal. Een hele mooie kerk, meer zoalsje ze ziet in rome en florence. Prachtige schilderingen en eronder bevindt zich nog een kerk, ook prachtig. We zien veel gelovige mensen, jong en oud. Helaas mocht erwin, vanwege zijn 3kwart broek deze kerk niet in. Mannen moeten een lange broek aan hebben. We lopen verder via een brug over de moskva waar vanaf je een prachtig zicht heb op het kremlin. De zon scheen prachtig op de gouden koepels. Dan wandelen we door een park waar veel vertier is voor jong en oud, schilders hun werk verkopen, langs een gigantisch standbeeld van peter de grote bovenop 3 schepen naar een halte van de trollybus en gaan richting ons hotel. We drinken een biertje en eten nog in een orientaals restaurant. Heerlijke gerechten en nu zitten we dan in de lobby te wachten. Moskou is zeker heel mooi en groots. het is ook een schone stad. We hebben in 2 dagen heel veel gezien en voelen onze voeten best wel. Lastig is dat ze geen of heel slecht engels spreken. Ze snappen vaak niet wat je vraagt, dus aanwijzen maar. Het is dan ook erg fijn om met een gids te reizen. Wij gaan zo richting de trein en zijn heel benieuwd naar sint petersburg. Lieve groeten van, Paul, marijke, erwin en hanneke

Ben en Erna

Hoi vakantiegangers! Gezellig hoor, jullie berichten uit het verre! Ben toevallig gisteren naar de Hermitage geweest in Amsterdam dus e.e.a. komt bekend voor! Wij willen vast vanuit het Bossche Erwin van harte feliciteren met zijn verjaardag, en welkom bij DE club, ;)! . Heel bijzonder om het zo te vieren. En als souvenir: breng je dan DE mosterd mee??? Geniet ze met z'n allen!