erwin-en-hanneke.reismee.nl

Bericht uit Kaapstad

Hallo lieve mensen,

We zijn weer op reis, dit keer Zuid Afrika. 5 volle weken reizen we rond en we starten in Kaapstad. Gisteren vlogen we om half 4 vanaf schiphol via Dubai naar Kaapstad waar van vandaag om half 12 geland zijn. Een goede vlucht met Emiraten in een grote airbus (dubbeldekker) tot Dubai en verder met een 777, ook geen kleintje. Met een taxi zijn we naar onze b&b the little lemon three gegaan. Het weer is heel lekker, blauwe lucht en zo'n 24gr. Niet verkeerd. Wel staat er een flinke wind. Na een kop koffie en een douche zijn we gaan wandelen. Ralph, de eigenaar van de b&b geeft ons de tips wat wel en wat niet te doen. We zijn via de green garden, een botanische tuin, naar het lighthouse gelopen en vandaar langs de atlantische oceaan naar the Waterfront. Die flinke wind zorgde voor vette golven, soms over de kade. We zien de signal hill, the lion head en de tafelberg. Door de wind ligt er een wolk op, als een deken die rolt naar beneden. Erg mooi om te zien. The Waterfront is erg toeristisch, een uitgaanscentrum met veel eettentjes en straatmuziek en straatkoren. Heel relaxed. We hebben wat gedronken, verse dagvis (gele vinvis) gegeten en zijn terug gewandeld. In kaapstad blijven we de komende 3 dagen. En dan ff over the little lemon three. Een heel mooie b&b in rustige wijk langs de Atlantische oceaan. De kamer is prachtig, grote douche. Er is een mooie tuin met zitjes en een klein zwembad. Twee hondjes en ik zag al mooie tortelduiven met blauw? Zoek ik thuis op. Kortom een heerlijke plek om de komende dagen te vertoeven. Voor daarna is het nog een vraagteken waar we overnachten

We houden jullie op de hoogte van onze belevenissen.

Lieve groeten en tot het volgende bericht,

Erwin en Hanneke

Corrie en Huub

Hallo Hanneke en Erwin.

Wij reizen weer met jullie mee! Nog een poosje vanuit Amerika en vanaf 1 november weer gewoon van thuis uit. Mogelijk komen we nog wat bekends tegen in jullie verhalen.

Groetjes Corrie en Huub

Ben en Erna

Vanuit Den Bosch, een hele fijne vakantie gewenst! Leuk om weer mee te reizen! Voel me eigenlijk wel verwend: ik mis de foto's!!;)